Yaşam alanlarınıza ışık katın!

Işığın insan psikolojisi üzerindeki etkileri çok büyük.

Güneşli günlerde kendimizi daha mutlu ve enerjik, bulutlu ve yağmurlu günlerdeyse, neşesiz ve halsiz hissediyor oluşumuz da bunun göstergesi... Unutmayın ki, iyi aydınlatılmış bir ev, göz konforu sağlamasının yanında ruh halimizi de olumlu yönde etkiliyor.
Evinizde aydınlatma söz konusu olduğunda, her odanın işlevini ve olması gereken ışık miktarını göz önünde bulundurarak bir planlama yapmalısınız. Yemek yediğiniz, kitap okuduğunuz ve televizyon seyrettiğiniz odaların aydınlatma düzeyleri birbirinden farklı olmalı.
Işık sizi yormasın
Tavan lambaları, avizeler ve spot lambaları oda içerisinde, gölge yapmadan bütünlük oluşturacak bir aydınlatma sağlamalı. Gölge yapan ışık kaynakları gözü yorar ve göz konforunu azaltır.
Yatak odası tercihleri
Yatak odanızda tepeden gelecek bir sert bir ışık yerine daha yumuşak ve yayvan ışıklar tercih edebilirsiniz. Yatak başınıza asacağınız bir okuma lambası ya da komodinin üzerine yerleştireceğiniz şık bir abajur hem dekoratif bir görünüm sağlar hem de rahat kitap okumanıza yardımcı olur.
Renk, şekil, büyüklük ve malzeme açısından pek çok farklı çeşidi bulunan abajurlar, sadece yatak odası için değil, her oda için kullanılabilecek dekoratif eşyalar. Evinizde renkli abajurlar kullanarak odalarınızı daha şık gösterebilirsiniz.
Banyo için en uygunu…
Banyonuzda kullanacağınız aydınlatmaların ve elektrik tesisatının çok fazla olmamasına ve ortalıkta bulunmamasına dikkat edin. Bu tesisat su girmesine ve neme karşı kesinlikle korunaklı olmalı. Kapaklı tavan lambalarını açık olanlara tercih edin.
Kendi imzanızı atın
Evinizde kullanacağınız, farklı formlardaki duvar, yer ve masa lambaları ile lambaderler, odalarınıza hoş bir atmosfer katar. Farklı renk ve ebattaki bu tip lambalar, evinize kendi imzanızı atmanızın en kolay yollarından biridir.
Göz konforu için detaylara dikkat!
* Odanızda kullandığınız ampullerin aynı renk değerlerine sahip olmasına özen gösterin. Beyaz ve sarı ışığı birlikte kullanmayın.
* Lambalarınızı bilgisayar ya da televizyon ekranına göre doğru konumlandırmaya dikkat edin. Bu ekranlardan ışığın yansımasını engelleyin.
* Gözünüzün yorulmaması için kullandığınız ışık kaynağı direkt gözünüze gelmemeli.