Reklam

Masko Çin'e Mobilya Satmaya Gidiyor.

Masko Çin'e Mobilya Satmaya Gidiyor.

img

Dünyanın en büyük fuarları olan ve 2019 Mart ayında Guangzhou'da düzenlenecek fuar'a tüm dünya ürün almaya giderken MASKO ürün satmaya gidecek. Dünyanın en büyük terecisine tere satmak diye de tasvir edebileceğimiz büyük açılım için şimdiden çalışmalar başladı.

Türk mobilya sektörü hem iç pazar hem de uluslararası arenada hızla büyümesini sürdürüyor. Türk üreticiler üretim kalitesi, fiyat avantajı ve hızlı teslimat imkanı ile bir çok ülke tarafından tercih edilir hale geldi. İtalya, tasarım ve katma değer anlamında mobilya sektöründe en güçlü ülkelerin başında geliyor. Çin ise uygun fiyat politikası nedeniyle toplam pazardan aslan payını alan ülke konumunda. 

Türk mobilya üreticileri bu iki ülkeye kafa tutar hale gelmek adına var gücüyle çalışıyor. Tasarımda İtalya kadar iyi işler çıkaran mobilya üreticilerimiz, fiyat konusunda da Çin’e neredeyse rakip olacak düzeyde. Bunun en büyük nedenlerinden biri de döviz artmış olması. Her ne kadar üretim tarafından ithal ürün kullanılsa bile, yüksek döviz yabancı alıcıları Türkiye’ye çekiyor. Mobilya’nın kalbi olarak bilinen ve 550 şirketi bünyesinde barındıran MASKO, yeni yönetimi ile önemi bir atağa kalkmaya hazırlanıyor.MASKO Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Mutlu, Mart ayında Çin’de yapılacak olan mobilya fuarına MASKO olarak katılarak, mobilyada dünya devi Çin pazarına ürün satacaklarını söyledi. Mutlu “Tereciye tere satmaya gidiyoruz” açıklaması yaptı.  

MASKO ne zaman kuruldu, kaç şirket var?  

MASKO 1984 yılında kuruldu. Toplam 778 mağazamız var. İlk olarak mobilya imalatçıları üzerine bir yapılanması vardı. Sonradan perakendeye yönelik mobilya showroomları oluşuyor içeride. 550 şirketimiz var. Bunların hepsi de markalaşmış şirketler ve ülke ekonomisine katkı sağlayan işletmeler. Bizim en büyük özelliğimiz; ulaşım kolaylığının olması. Atatürk Havalimanı’na oldukça yakın. Otobana 2 kilometre cephesi bulunuyor. 

Türkiye’nin yıllık mobilya ihracatı nedir? Bunun ne kadarını siz yapıyorsunuz? 

Türkiye’nin mobilya sektöründe yıllık ihracatı geçen yıl 2.7 milyar dolardı, bu yıl 4 milyar dolara yükselecek. Bunun yüzde 8’lik dilimini 320 milyon doları MASKO olarak biz yapıyoruz. Bundan sonraki süreçte ihracatımız daha da hızlanacak. Yeni yönetim olarak ihracat tarafına ağırlık veriyoruz ve yeni projeler üretiyoruz. Hedefimiz Türkiye’nin toplam ihracatından yüzde 15 seviyesinde pay alabilmek. Bu da 750 milyon dolar seviyelerine çıkarabilmek. 

Döviz kurunda yaşanan dalgalanma satışlarınıza ya da ihracata nasıl yansıyor? 

Döviz kurunda yaşanan dalgalanmayı fırsata çevirme niyetindeyiz. Ortadoğu ve Körfez ülkelerine ciddi ihracatımız var. Doların yükselmesi yabancı alıcılar açısından bir avantaj oldu. İhracat tarafından Türkiye’nin gösterdiği performans önemli. Coğrafi konumumuz da ihracatımızda etkili. Markalarımızın üretim tarafında mutlaka ithalata dayalı ürünler oluyor. Bundan mutlaka etkileniyoruz. Aşağı yukarı yüzde 30 civarında etkilenme yaşadık. Ancak şirketlerimiz satışlarını arıtmak adına bunu yansıtmamaya çalışıyor. Kendi bünyemizde sübvanse etmeye çalışıyoruz. Ancak bu çok uzun süreli olamayacaktır.  

Yeni ülkelere açılma planınız var mı? 

Türkiye İhracatçılar Birliği ile görüşmelerimiz sürüyor. Yaptığımız plan çerçevesinde 4 fuar belirledik.  Herkes Çin’e mobilya almaya giderken biz fuara katılmaya gidiyoruz. MASKO olarak ‘tereciye tere satacağız’ diyebiliriz. Mart ayında Guangzhou’da gerçekleşecek fuar. Dubai’de bir fuara katılacağız. İhracatta pilot  Almanya, Katar, Arabistan, Bulgaristan, Romanya, gibi... 

Türk kalitesi çok biliniyor

Türk üreticilerin dünyadaki fark yaratan avantajı nedir? 

Türk mobilyasının en büyük avantajı kaliteli oluşu. Dünyada bu işin en önemli merkezi İtalya’dır. Bizim üreticilerimiz İtalya ayarında ürün yapıyor.  Aynı zamanda fiyat avantajımız var. İtalya ile aynı kalitede bir ürünü 4’te 1 fiyatına satıyoruz. Aynı zamanda hızlı çözüm üretiyoruz. Çabuk sipariş teslim edebiliyoruz. Yabancı alıcı hem iş hem turizm içinde geliyor Türkiye’de... Düşünün ki, şirket sahibi buradan alım yaparken Boğaz’da yemeğini yiyor ve İstanbul’un tarihi yerlerini keşfetme fırsatı yakalıyor. 

HEDEFE YÜRÜYORUZ

Müşterilerinize ayrıcılık tanıyan özel hizmetleriniz var mı? 

Son 2-3 yıldır lojistik sorunumuz vardı. Onu hallettik. MASKO’nun içine birkaç firma aldık ve bu ayağımızı da kuvvetlendirdik. Aynı zamanda montajda da sıkıntı yaşamıyoruz.  Çoğu firmamızda iç mimar desteği de var. 3 boyutlu çizimlerle bir evin nasıl tasarlanacağını görebiliyor alıcı... Normal şartlarda bu hizmeti mimarlık şirketleri verirken biz bunu ücretsiz veriyoruz.  Kişiye özel tasarım yapıyoruz. Buna büyük talep te var. Bir terzi gibi çalışıyoruz. Vestiyerinden masasından koltuğuna kadar... Bizim yönetimimiz nisan ayında seçildi. Biz yönetim olarak iş başına geldiğimizde MASKO’nun bilinirliğini en üst seviyeye çıkarma sözü verdik. Bunun için de emin adımlarla yürüyoruz. Bir takım krizler yaşansa da, yönetimler krizleri yönetmek için vardır, bahane üretmek için değil. Biz bahane üretmeden hedeflerimiz doğrultusunda büyüyeceğiz. 

Star : 10-09-2018